Huidverzorging voor een gezonde huid

Cosmeticaproducten van Dr. Hamerlinck, speciaal ontworpen door de dermatoloog
Een huid verliest bij een lage vochtigheidsgraad, zonder dat er wordt getranspireerd, veel vocht. Veel crèmes, zalven en lotions in de cosmeticawereld bevatten vaseline of paraffine. Deze stoffen sluiten de huid af. In tegenstelling tot wat men vaak denkt, houdt de huid hierdoor het vocht niet vast, maar droogt de huid juist uit. Daardoor ontstaan eerder huidklachten zoals eczeem, en infecties door schimmels, gisten, bacteriën en virussen. Zo ontstaan dan vaak pigmentvlekken en littekens. In de cosmeticaproducten van Dr. Hamerlinck worden emulgatoren gebruikt om het vochtverlies tegen te gaan. Om de huid soepel te houden en te beschermen tegen invloeden van buitenaf worden niet-afsluitende wassen en oliën gebruikt zoals bijenwas, olijfolie en visolie. Aan de crèmes worden bepaalde vitaminen omega-3 en omega-6 toegevoegd die, op de huid aangebracht, beter worden opgenomen en daardoor sneller voor de huid beschikbaar zijn dan dat ze oraal worden ingenomen.

Dagcrème van Dr. Hamerlinck

Alle huidtypen

Deze dagcrème is speciaal ontwikkeld door de dermatoloog en geeft de huid een gezonde en frisse uitstraling. Deze crème bevat vitamine C en E:

• Vitamine C is de sleutel voor collageenvorming in de huid. Het voorkomt veroudering van de huid door zonbeschadiging en geeft de huid een beter aanzien zoals het verminderen van het aantal rimpels en maakt de huid gladder. Tevens geeft vitamine C een verlichting van verkleuring door vermindering van melanineproductie bij pigmentvlekken.
  • Vitamine E speelt een belangrijke rol in bescherming tegen zonbeschadiging. In combinatie met Vitamine C werkt vitamine E veel beter. Vitamine E vermindert niet alleen de roodheid na zonblootstelling, maar vermindert ook de zwelling van de huid. Vitamine E heeft ook vochtinbrengende eigenschappen, belangrijk bij eczeemhuid en droge huid.

Nachtcrème van Dr. Hamerlinck

Alle huidtypen

Deze nachtcrème is speciaal ontwikkeld door de dermatoloog. Zij voorkomt veroudering van de huid en herstelt de schadelijke invloeden van overdag zoals huidschade door uv-straling. Deze crème bevat vitamine A en vitamine B3:

Vitamine A is vooral betrokken bij de vorming van jong collageen en kan op die manier rimpels voorkomen en verminderen. Het is bekend dat vitamine A effectief is bij de behandeling van huidziekten zoals acne. Vitamine A vermindert hyperpigmentaties na ontstekingen bij onder andere acne, rosacea en eczeem.

Een tekort aan vitamine B 3 kan leiden tot een ernstige zonlicht overgevoeligheid. Tevens helpt vitamine B 3 bij het herstellen van de huidbarrière wat belangrijk is bij een droge huid waardoor eczeem kan worden voorkomen. Ook melasma (zwangerschapsmasker) en lichte vormen van post inflammatoire hyperpigmentatie kunnen lichter worden en verdwijnen.

Verzachtende crème van Dr. Hamerlinck

Alle huidtypen

Deze verzachtende crème is speciaal ontwikkeld door de dermatoloog. Deze crème bevat essentiële onverzadigde vetzuren, omega 6 en omega 3:

• Een tekort aan omega 6 en omega 3 in de huid geeft duidelijke huidafwijkingen zoals het verlies van vocht door de huid heen met als gevolg een droge huid, schilfering van de huid en verminderde bescherming tegen huidontstekingen. Deze essentiële vetzuren kunnen niet worden aangemaakt in de huid en moeten daarom worden toegevoegd aan de voeding of op de huid aangebracht worden. Het herstel van de huidbarrière door deze omega 6 en omega 3 vetzuren voorkomt zowel vochtverlies als het binnendringen van micro-organismen en andere toxische stoffen.

Hydraterende reinigingslotion van Dr. Hamerlinck

Alle huidtypen

De reinigende gelaatslotion van dokter Hamerlinck is speciaal en reinigt en hydrateert de huid op milde wijze.

Deze lotion wordt 's ochtends aangebracht met een watje voor het aanbrengen van de dagcrème en 's avonds na het verwijderen van de make-up.

De lotion werkt ontstekingsremmend op de huid bij bijvoorbeeld acne en rosacea.